WALTER BRETT RAYMONDBRETT RAYMOND WALTER
Last Updated :2023/03/03
- 所属・職名
- 大学院人間社会科学研究科 講師
- メールアドレス
- brw201
hiroshima-u.ac.jp
- その他連絡先
- 広島県東広島市鏡山1-1-1 教育学研究科C棟C201号室
TEL:.
基本情報
学位
- 修士(教育学) (フロリダ州立大学)
- 博士(Curriculum and Instruction) (フロリダ州立大学)
所属学会
- The Honor Society of Phi Kappa Phi, 2012年04月
- American Council on the Teaching of Foreign Languages, 2013年01月
- American Association of Teachers of Japanese, 2014年12月
- Japan Association of Language Teachers, 2015年07月
教育活動
授業担当
- 2022年, 教養教育, 集中, 海外派遣・留学入門
- 2022年, 教養教育, 集中, 海外派遣・留学入門
- 2022年, 教養教育, 3ターム, Multiculturalism in Education
- 2022年, 学部専門, 年度, 研究指導A
- 2022年, 学部専門, 2ターム, Introduction to Research
- 2022年, 学部専門, 4ターム, コミュニカティブライティングII
- 2022年, 学部専門, 2ターム, 英語ボキャブラリー演習
- 2022年, 学部専門, 4ターム, 世界の教育・日本の教育
- 2022年, 学部専門, セメスター(後期), 英語授業の計画と指導
- 2022年, 学部専門, セメスター(後期), 異文化間教育のためのマイクロティーチング
- 2022年, 学部専門, セメスター(後期), グローバル教員養成演習
- 2022年, 学部専門, セメスター(前期), グローバル教員養成演習
- 2022年, 学部専門, 3ターム, 教育における異文化間主義(R3生用)
- 2022年, 修士課程・博士課程前期, 2ターム, 人間社会科学のための科学史(英語クラス)
- 2022年, 修士課程・博士課程前期, 2ターム, Research Methods on Education, Social Sciences and Humanities
- 2022年, 修士課程・博士課程前期, 2ターム, Independent Study on Research Methods
- 2022年, 修士課程・博士課程前期, 1ターム, 教育科学のための研究法と倫理(英語クラス)
- 2022年, 修士課程・博士課程前期, 2ターム, Sheltered Instruction: Making Content Comprehensible
研究活動
学術論文(★は代表的な論文)
- A study on the inclusion of pronunciation instruction in the foreign language classroom, 広島大学大学院教育学研究科紀要 第一部, 64号, pp. 39-46, 20151211
- Differentiating Mathematics Instruction, 広島大学大学院教育学研究科紀要 第一部, 65巻, 1号, pp. 123-127, 20161222
- Code Switching in the Language Classroom, Hiroshima Journal of School Education, 22巻, 1号, pp. 171-180, 20160322
- Preparing Students for Presenting Abroad, Hiroshima Journal of School Education, 23巻, 1号, 2017
- Developing a Global Curriculum: Student Interest in Global Education, 広島大学大学院教育学研究科紀要 第一部, 66巻, 1号, pp. 103-111, 20171222
- Multiculturalism and the Japanese Classroom, Hiroshima Journal of School Education, 24巻, 1号, pp. 187-191, 20180322
- Practicalities of Team Teaching: Recent Research and Experience in Japan, Transformation in Language Education, pp. 135-145, 2017
- Teacher Training in a Diverse Japan: Assessment Validation, Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University Part III, 67巻, pp. 219-225, 201812
- Doctoral Students and Writing Group Pedagogy for English Communication: Coaching Research Writing at a Japanese University, Workplace Communication II VAKKI Symposium XXXIX, 10巻, pp. 123-136, 2019
- Intercultural Communication in English Communication Courses, Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University Part I, 68巻, pp. 83-90, 201912
- Assessing Student and Prior Knowledge in Global Education, Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University Part I, 68巻, pp. 99-104, 201912
- Categorizing Qualitative Insights from an Itemized Inventory of Interest in Study Abroad, Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, 1巻, pp. 156-163
- ALT, JTE, and team teaching: Aligning collective efficacy, Teacher efficacy, learner agency, pp. 154-160
招待講演、口頭・ポスター発表等
- 2016年05月21日, 通常, 英語
- 2016年05月22日, 通常, 英語
- 2016年06月04日, 通常, 英語
- 2016年06月18日, 招待, 英語
- 2016年07月10日, 招待, 英語
- 2016年10月16日, 通常, 英語
- 2016年11月06日, 通常, 英語
- 2016年11月13日, 通常, 英語
- 2016年11月26日, 通常, 英語
- 2016年11月28日, 通常, 英語
- 世界の多様な原爆観に関するパネルディスカッション, 2017年02月09日, 招待, 日本語, 広島女学院中学高等学校
- An Introduction to the Institute for the Promotion of Global Education, 2017年06月10日, 通常, 英語
- 世界の多様な原爆観に関するパネルディスカッション, 2018年02月08日, 招待, 日本語, 広島女学院中学高等学校
- The Benefits of Children’s Storybooks for Language Learning as perceived by Japanese parents, pre-service, and in-service educators, 2018年04月15日, 招待, 英語
- 2018年06月09日, 通常, 英語
- Roles in Team Teaching: Nationwide Survey Results, 全国語学教育学会2018, 2018年11月23日, 通常, 英語, 静岡コンベンションアーツセンター(グランシップ)
- 世界の多様な原爆観に関するパネルディスカッション, 2019年02月21日, 招待, 日本語, 広島女学院中学高等学校
- Teaching English Communication…Communication?, The Sixth Annual Conference on Global Higher Education at Lakeland University Japan, 2019年06月08日, 通常, 英語, Lakeland University Japan Campus
- ALT, JTE and Team-Teaching: Aligning Collective Efficacy, Brett R. Walter
Aaron C. Sponseller, 全国語学教育学会・第45回年次国際大会教材展示会, 2019年11月02日, 通常, 英語, 愛知県産業労働センタ ー WINC Aichi
愛知県名古屋市