DAVIES WALTER JOHN HAVARDWALTER JOHN HAVARD DAVIES

Last Updated :2019/12/02

所属・職名
外国語教育研究センター外国語教育研究センター准教授
メールアドレス
wdavieshiroshima-u.ac.jp

基本情報

学歴

  • オックスフォード大学, 哲学,経済学専攻, 英国, 1986年09月, 1989年07月

学位

  • Doctor of Education(エクセター大学)
  • MA(Teaching English as a Foreign Language)(ロンドン大学)

所属学会

  • Fellow of the Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce, 2016年05月
  • Member of the Japan Society for Medical English Education, 2015年07月
  • Member of the British Association for Applied Linguistics

教育活動

授業担当

  1. 2019年, 教養教育, 1ターム, コミュニケーションIA
  2. 2019年, 教養教育, 1ターム, コミュニケーションIA
  3. 2019年, 教養教育, 1ターム, コミュニケーションIA
  4. 2019年, 教養教育, 1ターム, コミュニケーションIA
  5. 2019年, 教養教育, 2ターム, コミュニケーションIB
  6. 2019年, 教養教育, 2ターム, コミュニケーションIB
  7. 2019年, 教養教育, 2ターム, コミュニケーションIB
  8. 2019年, 教養教育, 2ターム, コミュニケーションIB
  9. 2019年, 教養教育, 2ターム, (オ)コミュニケーションIIA
  10. 2019年, 教養教育, 3ターム, コミュニケーションIIA
  11. 2019年, 教養教育, 4ターム, コミュニケーションIIA
  12. 2019年, 教養教育, 3ターム, コミュニケーションIIA
  13. 2019年, 教養教育, 3ターム, コミュニケーションIIA
  14. 2019年, 教養教育, 3ターム, コミュニケーションIIA
  15. 2019年, 教養教育, 4ターム, コミュニケーションIIB
  16. 2019年, 教養教育, 4ターム, コミュニケーションIIB
  17. 2019年, 教養教育, 4ターム, コミュニケーションIIB
  18. 2019年, 教養教育, 1ターム, コミュニケーションIIIA
  19. 2019年, 教養教育, 4ターム, コミュニケーション上級英語

研究活動

学術論文(★は代表的な論文)

  1. Matching theory to context: Building a teacher training course for secondary school teachers of English in Japan., 広島外国語教育研究, 13号, 20200301
  2. Effects of different types of out-of-class learning on TOEIC score gains., TOEIC Research Report No.5, 20100301
  3. ★, Analysing medical English development at a university using a communicative competence model., Hiroshima Studies in Language and Language Education, 19巻, pp. 93-108, 2016
  4. ★, Applying internal medicine corpus analysis findings to the development of pedagogical materials, Hiroshima Studies in Language and Language Education, 19巻, pp. 109-127, 2016
  5. ★, The reciprocal effects of teaching evening classes at a non-university hospital and developing a university medical English course, The Journal of Medical English Education, 14巻, 3号, pp. 122-126, 2015
  6. ★, Creating a corpus-informed EMP course for medical undergraduates, IATEFL Professional and Academic English Journal, 45巻, pp. 16-21, 2015
  7. Medical word list development through corpus and course construction. Fraser, S., Davies, W., & Tatsukawa, K. (2015). Hiroshima Studies in Language and Language Education, 18, 179-193., 2015
  8. ★, A corpus analysis of an anatomy textbook: Preliminary findings and implications for Medical English Materials Development a Specialized Corpus. Fraser, S., Davies, W., & Tatsukawa, K. (2014). Hiroshima Studies in Language and Language Education, 17, 119-140.
  9. A background study for the development of medical English corpora, word lists and university course materials in Japan. Davies, W., Fraser, S., & Tatsukawa, K. (2014). Hiroshima Studies in Language and Language Education, 17, 105-117.

著書等出版物

  1. 2014年02月, Global Issues Towards Peace - DVDで学ぶ共存社会 -グローバル時代を考える-, 南雲堂, 2014年, 02, 教科書, 編著, 9784523177418, 112
  2. 2016年15月01日, イングリッシュ・フォー・ワールドトラベル, 調査報告書, 共著, 978-4-269-66038-0

招待講演、口頭・ポスター発表等

  1. Consolidating medical English corpora, course materials and word lists through field knowledge, Davies, W., Fraser, S. & Tatsukawa, K., BAAL Annual Conference, 2015年, 通常, 日本語
  2. Creating a medical word list for Japanese undergraduates., Fraser S., Davies, W., & Tatsukawa, K., BAAL Annual Conference, 2015年, 通常, 日本語
  3. Developing a corpus-informed ESP course for medical undergraduates, Fraser, S. & Davies, W., CAES International Conference, Hong Kong, 2015年, 通常, 日本語
  4. Adapting a communicative competence model for a university ESP course, Davies, W & Fraser, S., CAES International Conference, Hong Kong, 2015年, 通常, 日本語
  5. The development of medical English corpora, word lists, and university course materials, Fraser, S. & Davies W., FLaRE Annual Symposium, Hiroshima University, 2015年, 通常, 日本語