王 楚君CHUJUN WANG
Last Updated :2025/05/09
- 所属・職名
- 大学院人間社会科学研究科 特任助教
- メールアドレス
- wangchujun
hiroshima-u.ac.jp
基本情報
主な職歴
- 2024年04月01日, 2026年03月31日, 広島大学, 大学院人間社会科学研究科, 特任助教
- 2023年10月01日, 2024年03月31日, 北海道大学, 大学院メディア・コミュニケーション研究院, 博士研究員
学歴
- 北海道大学, 国際広報メディア・観光学院, 観光創造専攻, 日本, 2019年04月01日, 2023年03月23日
- 北海道大学, 国際広報メディア・観光学院, 観光創造専攻, 日本, 2017年04月01日, 2019年03月25日
学位
- 修士(観光学) (北海道大学)
- 博士(観光学) (北海道大学)
教育担当
- 【学士課程】 総合科学部 : 国際共創学科 : 国際共創プログラム
研究分野
研究キーワード
所属学会
- Council for Australasian Tourism and Hospitality Education (CAUTHE)
- 観光学術学会
教育活動
授業担当
- 2025年, 学部専門, 2ターム, Tourism Studies (観光論)
- 2025年, 学部専門, 3ターム, Rural Revitalization (地域活性化)
- 2025年, 学部専門, 2ターム, Invitation to Integrated Global Studies I (国際共創へのいざない I)
- 2025年, 学部専門, 3ターム, Invitation to Integrated Global Studies II (国際共創へのいざない II)
- 2025年, 学部専門, 1ターム, 地域調査演習IA
- 2025年, 学部専門, 2ターム, 地域調査演習IB
研究活動
学術論文(★は代表的な論文)
- ★, Newly constructed ancient towns in China: creating 'heritage' in theme parks, Journal of Tourism and Cultural Change, 21巻, 2号, pp. 253-267, 20221205
- 情報化社会におけるレッドツーリズムのインタープリテーション ― ソーシャルメディアが作る「オーセンティシティ」, 観光学評論, 8巻, 1号, pp. 3-14, 20200301
- ★, Tourism commercialisation and the frontstage-backstage metaphor in intangible cultural heritage tourism, TOURIST STUDIES, 24巻, 3号, pp. 246-265, 202409
- Designing educational tourism for intangible cultural heritage safeguarding: A case of Miao silverware craftsmanship in Fenghuang, China, 23rd JSTHE Annual Conference Proceedings, 20240210
- テーマパークにおける「遺産」の創造:中国の古北水鎮を例に, 観光学術学会全国大会, 20230712
- Authenticating newly constructed ancient towns in China: A critical discourse analysis, Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 7, 20220906
- 新たな愛国主義教育から見た中国の新築古鎮ブームと遺産観光, 観光学術学会全国大会, 20220708
- Heritage politics in China: the power of the past, Journal of Heritage Tourism, 17巻, 5号, pp. 611-612, 20220523
- Authentication and space production of newly constructed ancient towns: A case of Gubei water town, Human Geography, 37巻, 1号, pp. 46-53, 20220215
- Research on space production of real-scene performance: A case study on 'The peach colony', Scientia Geographica Sinica, 41巻, 2号, pp. 310-318, 20210201
- 天安門広場の国旗掲揚式の観光化
―ソーシャルメディアによる真正性の構築メカニズム, 観光学術学会全国大会, 20190706
- Analytical framework for touristic motivation of pursuing authentic self in the perspective of existential authenticity, Acta Geographica Sinica, 73巻, 8号, pp. 1586-1599, 20180801
- Popularity-based destination segmentation of tourists
from Mainland China to Japan and its tendency, World Regional Studies, 27巻, 1号, pp. 151-158, 20180101
- Characteristics of spatial distribution and travel route
for tourists from Mainland China to Japan, Tourism Overview, 1号, pp. 243-245, 20170101
- Quantitative characters and influential factors of Chinese tourists to Japan from 2005 to 2015, Journal of Mudanjiang University, 25巻, 12号, pp. 6-12, 20161201